A.Užkalnis: “Aš, pavyzdžiui, irgi nesislepiu, kad esu mažumos atstovas”

Greitas maistas yra geras, teisingas pasilinkimas.

Interviu, pasirodęs Zebra.lt

A. Užkalnis: apie minimalią algą, gėjus ir barakudas

Andrius Užkalnis – Lietuvoje tai labai mylimas, tai labai nekenčiamas asmuo. Mūsų visuomenėje tai tapo aštrią nuomonę turinčio ir į akis rėžiančio žmogaus sinonimu. Kaip tik šią nuomonę A. Užkalnis Zebra.lt ir išrėžė. Apie viską nuo minimalios algos iki lietuviško švietimo sistemos.

Ar yra Lietuvoje žvaigždžių ir elito?

Yra, bet aišku, Lietuvoje viskas smulkiau, tai ir elitas smulkesnis. Ir žvaigždės mažiau uždirba. Žinot, kaip nustatyti, kas esi? Jei pabudus ryte pirma mintis nebūna apie šildymo kainas, esi elitas ir gyvenimas tau pavyko.

Ką manote apie greitą maistą? Ar galima gerti vyną prie kebabų?

Greitas maistas yra puiku. Vyną prie kebabų galima gerti, net labai. Norit rekomendacijos? Kebabai – gana riebus maistas, tam riebalui tirpdyti reikia rūgšties. Todėl ne čilietiški, ne kokie naujojo pasaulio, o geriau koks labai santūrus šiaurės Prancūzijos raudonas vynas arba gal labai sausas šampanas.

Ar yra Lietuvoje gėjų?

Tai aišku, kad yra. Jie gi nesislepia. Ir gerai daro.

Aš, pavyzdžiui, irgi nesislepiu, kad esu mažumos atstovas: man Lietuvoje labai patinka, aš viskuo patenkintas, ir sakau, kad čia geriau negu Britanijoje. Tokių, kaip aš, yra mažuma. Tik manęs niekas nediskriminuoja, išskyrus Artūrą Račą, kuris labai negražiai apie mane rašo savo tinklaraštyje. Bet aš jam atleidžiu ir jį myliu, nes esu krikščionis. Tik nemanau, kad tai padės, nes krikščionių jis irgi labai nemėgsta.

Ar čia homoseksualų (kurie per daug reiškiasi) ar lietuvių (netolerantiškų) kaltė, kad gėjų taip šalis nemėgsta?

Abiejų. Gėjai iš savo pasirinkimo padaro šou, o mėgstantys kuo nors pasipiktinti iš to šou padaro sau siužetą savo veiklai. Jei nebūtų gėjų, jie varytų ant žydų, o jei nebūtų žydų, tai gal tada ant prekybos centrų savininkų.

Gėjai šiaip stilingiau rengiasi už mus, tradicinės orientacijos žmones, ir turi daugiau pinigų, nes jiems dažniausiai nereikia auginti vaikų, kurie paprastai išsiurbia iš tėvų visas pajamas, tai gal todėl jiems daug kas pavydi. Be to, kiek pažįstu gėjų, jie dažnai labai linksmi ir optimistiški ir malonūs, ir gal ir tai daug ką erzina. Lietuvius erzina, kai kam nors smagu ir gera.

Ką manote apie Lietuvos švietimą ir kokį jaunosios lietuvių kartos produktą “gaminame”?

Jauna karta pasirūpina savimi pati, ir dėl to man ji patinka. Bent jau mūsų aukštosios mokyklos nesukuria iliuzijos, kad jas baigus viskas bus gerai. Jas baigus viskas bus blogai, jei manysi, kad diplomas ką nors garantuoja ar užtikrina.

Ar mokėtumėte išgyventi iš minimalaus lietuviško atlyginimo ir kaip tai padarytumėte?

Išgyvenčiau, bet kam to reikia? Aš galėčiau ir kojomis išmokti automobilį vairuoti, bet koks tikslas? Išgyventi iš minimalaus būtų labai nemalonu, todėl žymiai lengviau yra užsidirbti daugiau, negu minimalus atlyginimas.

O žinot, gal ir netiesa. Man atrodo, kad pabandęs savaitę pagyventi iš minimalaus atlyginimo, aš neiškentęs susirasčiau kokį nors užsiėmimą, kad uždirbčiau daugiau.

Ar parsidavinėtumėte, jei badautumėte? Tarkime, intelektualiai ir kūrybiškai – V. Uspaskichui užduotumėte malonesnius klausimus, už konservų atsargas.

Neparsidavinėčiau, nes nepirktų niekas. Pirkti iš manęs apsimestinį gerumą – tas pats, kas prašyti Kristinos Sabaliauskaitės, kad vestų televizijos sveikinimų koncertą, pasipuošusi rausvu peruku ir balta suknele. Nelabai tiktų, atrodytų kraupokai, ir niekas nepatikėtų.

O apie Viktorą Uspaskichą – aš jam ir taip galiu užduoti malonius klausimus, be konservų. Kai maloniai klausinėju, žmonės dar nejaukiau pradeda jaustis, nes mano, kad padauginau tablečių arba čia toks triukas.

Ar turėjote pinigų “Snoro” banke”?

Neturėjau, bet bijau, kad galėjo turėti kai kas iš tų žmonių, kurie man skolingi, ir man dėl to liūdnoka.

Ką manote apie vyrus, kurie perka “barakudas”?

Jeigu tik juos tenkina, ir jas tenkina, tai ir ačiū Dievui. Vienas amerikiečių komikas kalbėjo apie tai, kodėl sekso paslaugos turėtų būti legalios. Jis sakė, kad tai tiesiog laimingas susitikimas: vaikinas, kuriam labai reikia, kad jam pačiulptų, sutinka merginą, kuriai labai reikia keturiasdešimties dolerių.

Iš kur Lietuvoje ta moterų-prekių tendencija, kurioje mieliausiai dalyvauja ir pačios lietuvaitės?

Matyt, jos galvoja taip: meilė – gerai, bet dabartinis mylimasis vistiek kažkada pavirs storu, knarkiančiu, nuplikusiu padaru. Procesą galima sutrumpinti ir eiti tiesiai prie tos vėlesnės versijos ir iš to sutrumpinimo išsigryninti piniginių lėšų, kurios praverčia gyvenimo malonumams.

Ar manote, kad prostitucija yra blogai? Ar reikėtų legalizuoti?

Manau, kad reikia atsisakyti visų draudimų, kurie yra neveiksmingi. Aš pats nenorėčiau dirbti prostitute, bet tai ne vienintelė profesija, kurios nenorėčiau dirbti.

Ar džiaugiatės, kad laidą kurti sugalvojo BTV, o ne “Lietuvos ryto TV”?

Cha cha. Čia jau labai gudriai suraitėte, šelmiai jūs. Lietuvos ryto TV yra daug puikių laidų, ir man būtų buvusi garbė ten dirbti.

Šiaip aš labai patenkintas, kad dirbu BTV, kadangi mano atėjimas sutapo su šios televizijos atsinaujinimu. Aš dirbu su puikiu kolektyvu, kurie mane myli ir man padeda ir stengiasi.

Čia jums ne mano darbas BBC, kur man teko vadovauti svetimšalių brigadai, tvarkiusiai sanitarinius mazgus. Ūkiškai šnekant, plovėm tualetus. Bet tai juk irgi darbas? Nemanau, kad yra prastų darbų. Yra prasti darbuotojai. Turėjau ten tik valdišką kombinezoną, prožektorių, na, ir raktus nuo pagalbinių patalpų. Bet mokėjo man nemažai, nes turėjau vadinamo “supervaizerio” pareigas. Maža to, mokėdavo priedą, kaip užsieniečiui, gaudavau pašalpas, pavyko gauti nemokamą būstą socialiai remtiniems asmenims.

O čia, Vilniuje, kameros, prožektoriai, grimuotojai, stilistai, redaktoriai, režisieriai, prodiuseriai. Visai kitas gyvenimas.

Koks jūsų, dabar jau visą virtuvę pamačiusio darbuotojo, požiūris į lietuvišką televiziją?

Televizija kaip televizija, bet auditorija maža, perkamoji galia nedidelė, pajamų nelabai daug, ir todėl viskas daroma pigiau, negu turtingose šalyse. Tai galioja visiems kanalams. Man rodos, visos Lietuvos televizijos išspaudžia labai labai daug iš savo kuklių finansinių galimybių.

Kai girdžiu, kad atseit per televiziją nėra ką žiūrėti, tai sakau – tada nežiūrėkit. Teisė žiūrėti televiziją nėra viena iš žmogaus teisių.

Jei bėda prispirtų, ar pakeistumėte televizinį amplua ir vestumėte kažką panašaus į (atleiskite) “Mados reidą” ir ar komentuotumėte nepakartojamą Vilniaus ponių stiliuką?

Aš norėčiau tokią programą daryti, net jei ir bėda neprispirtų.

Ir apskritai, man Mantas Petruškevičius, žinote, kuo labai imponuoja? Jis nepasiduoda. Jam tūkstančiai žmonių pila brudą ant galvos – kas tu toks, tu ne dizaineris, tu ne stilistas, tu – niekas, o jis vistiek daro savo. Jo užsispyrimas yra nuostabus. Ir jis neprašo leidimų. Daro tai, kas jam patinka.

O paskui tie visi menkystėlės, kurie jį suvartinėjo, būna ištirpę iš laimės, jei juos pakviečia į vakarėlį kartu su juo. “Buvo ir Petruškevičius tenai,” sako ir džiaugiasi, kad juos prie glamūro priglaudė.

Kaip sekasi televizinėje kūryboje? Gal jau aiški data, kada “Užkalnio 5” bus “nuimtas”?

Sekasi puikiai, ačiū kad klausiate. Laida iriasi tolyn, daug svečių sumanyta ir pakviesta kelioms laidoms į priekį. O kodėl jūs manote, kad jau mane turi išvaryti? Mažiau skaitykite, ką rašo Artūras Račas. Jis sakė, kad nesulaukusi sezono pabaigos, televizija mano laidą uždarys. Manau, gal greičiau jį patį uždarys.

Barbora Bernotaitė
Zebra.lt
2011-11-24
6 comments

  1. entdx

    Foto, kaip ir visas interviu epic :D, tik gramatinė klaida, po foto turbūt atsirado netyčia: pasilinkimas .

    • Uzkalni, esi atradimas! SItas interviu – vienas is geriausiu paskutiniu metu. Tiesa, man labai bloga ispudi patiko laida su Miezelyte, bet gerai pagalvojus, gal as ir neteisus…
      Su pagarba
      OT

  2. Jolita

    Šviesus pasiskaitymas apniukusį penktadienio rytą.

  3. mustangas

    Šaampaaanas prie kebaaabų. Originalu. Labai originalu. Kas nors pabandykite ištirpinti riebalus šaltame vandenyje. Man asmeniškai nesigauna.

    Apskritai sutinku su riebalų tirpdymo koncepcija, bet lietuviškus kiaulienos kebabus geriausia užgerti grubesniu argentinietišku Malbec arba Kalifornietišku Cabernet-Sauvignon. Čilėje beje Cabernet-Sauvignon irgi jau daro pakenčiamą. Prie gero steiko jis dar nelabai, bet prie kebabų pats tas.

  4. Afonia

    O man atrodo, kad prie kebabu taurele geros namines butu geriausias variantas.

Komentuoti

