Olfaktorinių pomėgių kampelis: kvepalų apžvalga

Amouage Opus V. Apie štukę litų už 100 ml. bonkutę.

Produktai iš Creme de la Creme, Vilniaus Panoramoje ir Kauno Akropolyje.

Mano vienas draugas sako, kiek tu, Užkalni, gali rašyti apie masinius kvepalus. Jis teisus. Apie juos esu rašęs daug: ir apie tai, kad juos galima nusipirkti oro uoste, ir apie Lietuvos kvapą (kuriuo, pastebėsiu dėl interesų deklaravimo, sėkmingai prekiauja mano parduotuvė Vilniaus oro uoste, taip kad duskit pavidolei), ir apie vynus ir kvepalus, ir apie tai, kad supermamų briedas apie ekologinius ir aklų amatininkų padarytus individualius kvepalus yra tik supermamų briedas.

Kadangi seniai nebuvo aromatų apžvalgų, parašysiu apie retesnes prekes, išsirinkęs kone atsitiktinai kelis buteliukus.

Amouage Opus V (nuotrauka viršuje), 950 Lt / 100 ml. Dezignacija yra unisex, tai yra, ir vyrams, ir moterims. Žinoma, yra teorija, kad apskritai kvepalų skirstymas į vyriškus ir moteriškus – tai rinkodaros triukas, kad vyrai galėtų nesijausti kokiais keistuoliais, kad kvėpinasi. Realybėje – aš dar nemačiau vyro, kuris pradėtų atrodyti mažiau vyriškas nuo bet kokio kvapo, nors ir vanilės su rožėm.

Opus V – truputį gėliniai ir stipriai mediniai kvepalai, su dekadentiška rože viduryje, ir su beveik vyrišku medžio ir odos pagrindu, bet vistiek tas švelnumas viršuje ir viduryje yra išskirtinis, o kadangi pinasi su medžio stiprumu, tai apkloja jaukiai, kaip pledas. Čia iriso šaknis (orris root), tradiciškai sunkus ir svaigus aromatas, panaudotas kaip viršutinė nata, ir galbūt dar ir tai prideda jaukumo, kuris skamba nuo pat pradžių. Tvarumas ir koncentracija yra itin dideli, 9/10, ir itin didelė kaina yra subalansuota suvokimo, kad jo užteks baisiai ilgam laikui.

Monocle Scent One: Hinoki, by Comme des Garçons, 280 Lt už 50 ml. Japonų dizaino namai ( コム・デ・ギャルソン – Komu de Gyaruson) CdG yra jau vien pavadinimu aštriai madingi (pagalvokite, kaip atrodytų Lietuvoje toks leiblas, Kaip berniukai), o kvapas yra absoliučiai nišinis ir tikrai ne silpnų nervų žmonėms, linkusiems prie jau girdėtų ir matytų ir saugių dalykų.

Hinokis yra japonų kiparisas, lėtai augantis ir išaugantis į labai tvirtą, kokybišką, nepūvančią medieną, iš kurios paskui Japonijoje stato šventyklas ir gamina medžio vonias – tai štai tomis medžio šventyklomis, kartu ir valčiu degutu, ir kvepia šis produktas. Dar čia ir terpentinas, ir smilkalai (bet jų nedaug, ir jie nedominuoja – apie dominuojančius smilkalus tuoj pakalbėsim). Vienintelis trūkumas yra menkas tvarumas: nuostabus, muziejumi ir senove, kvepiantis odekolonas gana greitai lieka prisiminimu. Man jis priminė buities muziejų šiaurinėje japonų saloje Hokkaido, netoli Sapporo miesto (Kaitaku-no Mura), ten japonų kaimas, ir namuose beigi jaujose kvepia būtent taip.

Montale Full Incense, 219 Lt už 50 ml. Būna kvepalai vyrams, būna kvepalai moterims, tačiau čia yra kvepalai ekstremalams. Taip kvepia kitas pasaulis kažkur anapus. Jei jus veža senos bažnyčios ir smilkalai, ir nedviprasmiška Bizantija su senu auksu ir Hado upės mistika, tai čia yra jums radinys. Jei jūs norite nusikabinti absoliučiai fermentuotų smegenų gotę, arba kokią nors netradicinių pažiūrų ir daug Jurgos Ivanauskaitės skaičiusią filologę megztu sijonu ir nepadoriomis mintimis, kuri slapčia svajoja apie seksą su kunigu ant altoriaus, šis kvepalas irgi gali padėti: ji iš tolo užuos ir atbėgs pas jus atsiduoti (galimos išimtys, galioja tam tikri apribojimai). Po to, galimai, jus papjaus ir išgers jūsų kraują, bet nieko tokio, turėsite ką prisiminti.

Tai branduoliniai smilkalai, smilkalai kvadratu, ir – maža to – praktiškai nenuplaunami smilkalai. Tvarumas ir silažas – epiniai.

Tai klerikalizmas buteliuke, ir nepaisant to, kad nuo šitų kvepalų gali labai gerai kolbasinti karingus ateistus (numanau), bet tai yra kaip masinio naikinimo ginklas: vartokite atsargiai, ir tik tada, jei žinote, kad tai jūsų produktas

Lorenzo Viloresi Uomo, 229 Lt už 50 ml. Čia yra dingstanti Italija buteliuke. Piramidės aprašymas jums mažai padėtų: tai šiprinis odekolonas (ir jau tapęs parfumerijos klasika, tegul ir nedaugeliui žinoma – apyvartoje nuo 1993 metų), atsiveriantis rūgščia bergamo citrina (bergamot), su nerolio citrusu ir gal dar apelsinais, ir nueinantis į vetiverio, sandalmedžio ir pačiulio bazę. Aprašyme dar yra daug visko (bazėje – samanos, kedras, rozmarinas ir taip toliau), bet aš nevaidinsiu, kad juos visus jaučiu. Pasakysiu taip: tai yra labai gero itališko viešbučio muilas, ir ne viešbutuko, o viešbučio: tai prieškrizinės Italijos geras gyvenimas, klasė ir stailas (ne stiliukas). Tvarumas – vidutiniškas. Silažas puikus. Silažu, sillage, vadinama sklaida, t.y., kvepalų gebėjimas nepasilikti per arti prie odos, o sklisti aplink.

Bigarade Concentree – Jean-Claude Ellena, 400 Lt už 50 ml. Bigaradas yra kartusis apelsinas, dar vadinamas Sevilijos apelsinu arba marmelado apelsinu (būtent iš jų, karčiųjų, ir būna pats skaniausias marmeladas, anglų virtuvės puošmena). Šiuose kvepaluose viršuje yra labai koncentruota apelsino žievė. Puiki, karčiai-saldi, paskui į kuminą (keistai, bet elegantiškai) nueinanti ir kedru užsibaigianti apelsino žievė, kuri gali tapti veik animalistine, kiek žvėriška. Taip atsitinka, nes apelsinas – paprastai efemerinė viršutinė nata – čia yra sudėtingais būdais paliktas gyventi ilgai. Tai ne olfaktorinis blokas (kaip Bulgari Black, kuris lieka nepakitęs beveik visą laiką) – kvapas vystosi, ir eina į medį, tačiau citrusas pasilieka, ir būtent už tą pasilikimą jūs tiek ir mokate.

Tai labai suaugęs kvapas, ir labai vyriškas, nepaisant uniseksinės dezignacijos – bet aš galiu įsivaizduoti jį naudojamą ir moterų. Kažką panašaus darė Cerruti Si, žymiai pigesniame segmente (2003 m. – pirkau Dubajuje, pakeliui į Nairobį, ot buvo laikas).

Na, ir pagaliau paskutinis šį kartą: Dia for Men, by Amouage, 629 Lt už 50 ml. Jau dešimtmetį minintis kvapas (2002), brangus kaip velnias, ir paskirtas vyrišku, bet man atrodantis kaip greičiau moteriškas, bent jau Europos kontekste. Atsidarantis kardamonu ir smilkalais, besitaškantis irisu, bijūnais ir kitais žiedais, ir nueinantis į pačiulį ir odą (galbūt), jis yra beprotiškai kompleksinis, ilgam ir įdėmiam nagrinėjimui. Didelio įdomumo kvapas – jei pirkčiau, tai, žinoma, daugiausiai dėl kainos (duskit pavidolei). Juokauju. Tai kolekcinis dalykas.

Advertisements

6 comments

  1. lol

    ne, nu zvengiau tikrai. man rodos ne marcas jacobsas zydriau neparasytu :DD

  2. nepavydi

    Kas per paukščiai tie “pavydolei”?????
    Ar jis beraštis?

    • Duskit pavidolei yra apyvartoje jau daug savaičių ir yra tapęs memu.

      Jūs akivaizdžiai iškritusi iš mėnulio: turbūt kitą savaitę pastebėsite, kad Uspaskichas blogai taria lietuviškai ir visiems pranešite.

  3. bal vonas

    Matyt, pats laikas uzpatentuot si reikala ir pradet gamint reklamine atributika (marskinelius ir kt.). Kvepia dideliais pinigais

  4. Ruta

    as tai siulau Uzkalniui Amouage Epic Man!!!!

  5. Trolis-pavidolis

    esu pavidolis. Dūstu nuo kvepalų.

Komentuoti

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: