Kodėl bomžai ir fyfos nenusipelno gailesčio

Pasipuošę treningais ir cepūromis, marozai noriai pozuoja prieš kameras, deja, nesuvokdami savo socialinės atskirties tragizmo.

Lietuvos Rytas, 2012 11 12

Ne, čia kalbėsim šį kartą ne apie benamius. „Bomžas“, visiems žinomas, bet neteiktinas lietuvių plačiai vartojamas žodis yra kilęs iš rusų kalbos, ir reiškia asmenį „be nustatytos gyvenamosios vietos“.

Kalbu apie tuos, kas patraukė daugelio dėmesį paskutiniuose rinkimuose, nes pardavinėjo balsus už dvidešimt litų ir už bambalį. Juos karštai ir nuspėjamai gynė kairiosios ideologijos, bedievybės ir progresyvumo globėja, filosofė Nida Vasiliauskaitė. Ji apie mane yra rašiusi, kad esu „raštingumo pradmenų pramokęs treningas trimis juostelėmis iš Telšių“, ir tai yra visiška tiesa, išskyrus tai, kad aš neturiu tokių treningų ir nesu iš Telšių, o iš Kauno. Gal ji tiesiog nemėgsta žemaičių. Bet čia ne apie tai.

N.Vasiliauskaitė, kaip ir šimtai universitetinės inteligentijos atstovų ir atstovių visame Vakarų pasaulyje, bjaurisi tais, kas vadina daiktus tikraisiais vardais. Senuką privalu vadinti senjoru arba senoliu, kitaip jis įsižeis. Čigonų nebėra, tik romai (žinia, sako kalbininkai, pastarieji „save patys taip vadina“, todėl ir mums privalu – reikėtų skubiai pasirūpinti, kad vokiečius ir anglus taisyklingai vadintume doičiais ir inglišais, o ne žeminančiais mūsų išgalvotais vardais).

Vilniaus tabore nepardavinėja narkotikų, ten tik platinamos, manomai be apskaitymo kasos aparatais, alternatyvios vaistinės priemonės, kurios, kaip įtariama, gali nebūti tinkamai licencijuotos. Ir visai ten ne taboras, o senos statybos mažaaukščių gyvenamųjų namų kvartalas daugiavaikių šeimų bendruomenei.

Valkatos šiukštu nevalia vadinti valkata: jis pasirinko alternatyvų gyvenimo būdą. Atsėdėjęs kaliūzėje vagis yra tik ne vagis, o asmuo, atlikęs bausmę laisvės atėmimo vietoje dėl nusikaltimų, susijusių su svetimo turto pasisavinimu tokiu būdu, kuris galimai prasilenkia su teisėtumu.

Nes tik arogantiška ir pasikėlusi dešiniųjų grietinėlė gali degradavusius, šaltupį ir žaibą lakančius, pašalpas per pirmas penkias dienas prageriančius, surūdijusiais automobiliais plikomis padangomis kontrabandiniais degalais važinėjančius, vaikus dėl pašalpų gimdančius pavadinti „žemesne socialine klase“ arba, neduok Dieve, „bomžais“.

Šviesi, progresyvi ir tolerantiška visuomenė niekuomet negali sau leisti neigiamai vertinti nusikaltimo ir nuosmukio: visuomet ir dėl visko kalta pati visuomenė. Bloga darantis yra tik auka.

Vakaruose šio politinio korektiškumo jau atsikąsta seniai ir gausiai: dar 1992 metais, po riaušių Los Andžele, kai žuvo 53 žmonės, tūkstančiai buvo sužeisti ir suniokotas turtas skaičiuojamas šimtais milijonų dolerių, visas Vakarų intelektinis elitas smaginosi svarstymais apie tai, kaip „dėl visko labiausiai kalti mes patys“.

Toks neurotiškas požiūris būdingas visų buvusių kolonijinių valstybių santykiams su savo buvusiomis valdomis: šiukštu negalima sakyti, kad Indijoje nešvaru, Konge toli gražu nėra dirbama taip pat uoliai, kaip kitur pasaulyje, o Nigerijoje šiek tiek labiau korumpuota, nei Suomijoje. Kalti buvę šeimininkai, baltieji: dėl visko, visada ir visur.

Čia kyla tokia problema: jei manome, kad nuskriaustieji yra, kaip vaikai, neatsakingi už savo veiksmus, kodėl tuomet jie įsižeidinėja, kai su jais elgiamasi, kaip su vaikais?

Prieš kelias dienas Lietuvos internete kilo šioks toks sujudimas, kai pokštininkai, renkantys juokingiausias budulių ir marozų nuotraukas bekraštėje elektroninėje erdvėje, kažkur rado itin vykusią moteriškos lyties atstovę, nesužalotą nei skonio, nei suvokimo, kad ne viskas, kas jai atrodo dailu ir stilinga, gali būti dailu ir stilinga kitiems.

Ji apie save buvo paskelbusi ne vieną ir ne dvi nuotraukas, atitinkančias visus stereotipus apie „fyfas“, taisyklingai vadinamas tuštutėmis. Išsirietusi uodegą, rausva suknele, kartu su draugėmis, prie kažkieno rausvo limuzino. Iš arti – girnapusės dydžio auskarais ir blakstienomis, kurių ilgio užtektų nedidelio automobilio valytuvui. Su rankine, kuri net iš prastos telefoninės nuotraukos šaukte šaukia: „suklastota ir iš turgaus“.

Nuotraukos iš soliariumo, kur švitina ne lempos, bet branduolinio kuro kasetės. Nuotraukos, kur ją gina jos draugės, kurios vardas „Justina“, bet pasirašinėja „Džestina Nesvarbu“ (kad būtų stilingiau), atkirtis: „Tokios net nepakabyntumėt.“ Ir, žinoma, pačios herojės pažadas „eiti iki teismų“, kad jai atlygintų „moralinę žalą“.

Teisuolių ir savamokslių civilinės ir baudžiamosios teisės specialistų reakcija nuspėjama: daug kliedesio apie tai, kaip dabar galima „prisiteisti“, bei moralizuojantys išvedžiojimai, girdi, nevalia iš žmogaus juoktis. Jei jis taip atrodo, tai juk privatus reikalas. Be to, nejau skonio ir nuovokos neturėjimas yra nusikaltimas? Reikia paaiškinti ir apšviesti, ugdyti ir mokyti, o ne šaipytis.

Dėl privataus reikalo. Jei mergina išsidarko, kaip Snieguolė ir bet kuris iš septynių nykštukų, ir, vos prisidengusi akrilo drapanėlėmis gamybos priemones, varo į klubą, kad visi į ją atkreiptų dėmesį, tai jos išvaizda nebėra privatus reikalas. Ir nereikia cypti, kai tą dėmesį atkreipia.

Dėl švietimo ir mokymo: jei kažkas nesugeba be aplinkinių pagalbos išropoti į gatvę, neatrodydamas taip, kad paskui prie tų nuotraukų nekvatotų tūkstančiai žmonių, tai kurių galų jis turi teisę balsuoti ir rinkti mums visiems valdžią? Kodėl šešiamečio intelekto pilnametės kiaunės gali slampinėti gatvėmis be tėvų priežiūros, naudotis bankų paslaugomis ir pirkti alkoholinius gėrimus? Jūs juk sakot, kad jos neįgalios priimti sprendimų, kad visuomenė turi jas atjausti ir pagloboti – tai kodėl jos nėra globojamos saugioje aplinkoje, kur nekeltų pavojaus sau ir aplinkiniams?

Moralas čia toks. Juoktis galima, jei kas nors atrodo juokingai. Ir kitą kartą, kai fotografuojatės, iškėlusios du pirštus ir išpūtusios lūpas į anties snapą, iš anksto žinokit, kad tie atvaizdai galbūt pradžiugins tokią minią, apie kurią jūs net nesvajojate.

Advertisements

37 comments

  1. tavo mielasirdingas skaititojas

    grazus nice sportbaciai.

  2. nb

    arba straipsnyje pateikiama neteisinga informacija, arba treningai nuomoti tik fotosesijai.

  3. BEE- biop

    Stipriausia, ką šiais metais skaičiau, labai labai gerai.Pagarba.

  4. deja

    Labai teisingas uzrasas po nuotrauka

  5. krakmolas

    xDDDDDD

  6. Jonux

    Grazi cepocka!

  7. Zanna

    o man viskas patiko ir pakele nuotaika:) ir , beje treninga galejo nusipirkt Gariunuose arba “secondhand’e”:)

  8. La femme

    Koks sexy didž. gerb. dr. čia… Bukvaliai moterų numylėtinis!

  9. Per graži sofa nuotraukoj. Reikėjo kokioj pašiūrėj pozuoti, būtų buvę galima į Marozai.lt dėti :] Bet šiaip ir dabar galima, ant bajerio :]

  10. bb

    “Pasipuošę treningais ir cepūromis, marozai noriai pozuoja prieš kameras, deja, nesuvokdami savo socialinės atskirties tragizmo.”

    Klaida!
    Marozai negyvena visuomenės paraštėse, jie yra paprasčiausias darbo klasės avangardas. Socialiai atskirti jie nebent tik nuo Stiklių gatvės trypčiotojų, o šiaip normalūs paprasti žmonės kaip chavsai.

  11. Rimbas

    O nuorodą į aprašomą objektą galima būtų gauti?

  12. saulius

    Va ir yra gera nuotaika iki dienos galo.

  13. Ačiū Užkalni, ačiū, nedaug kas drįsta taip tiesiogiai smogti, gerbiu už viską,bet už drasą labiausiai

  14. Vytautas

    Už foto, tai 10 balų!!

  15. laima

    Gal akrilu prisidengia ne “gamybos priemones” o “paslaugu teikimo padargus”. Tiksliau butu.

  16. Užkalni, fotosesijoj alaus bambalį pamiršai…

  17. rimgaudas.

    šikart prėskai…daugiau pipiru reikėjo pabarstyti…:-))))

  18. Ave vita

    Kur baltos dirbtines odos sofa? Nelygis!

  19. gramofonas

    viskas teisingai pasakyta, bet istorija sako, kad niekada niekada niekada elitas, protingieji nelaimėdavo atviroje konfrontacijoje su skurdžiais, dundukais ir kitais prasčiokais. Jų tiesiog per daug. Ciceronas vs Cezarį, Kerenskis vs Leninas. Dešinieji turėtų pasimokyti iš nepopuliaraus vyruko su ūsiukais, kad masėms reikia numesti kaulų, o juos erzinti rodant jų kvailumą – niekur nevedantis kelias.

  20. Dr Gonzo

    Andriau, nafiga tu pliushkeniesi sitoj paaugliu sysaliuku baloj ? Nejaugi tau negaila laiko galvoti ir tuolabiau rasyti apie tokias nesamones ? Ir kam apskritai darai is saves klauna, tu ne Algis, tai ne tavo lyga, susikoncentruok pled! :)

  21. Anti Agurkichas

    Ei Užkalni ! Ar ne auksas ten ant kaklo žiba? Visi žino, kad kiekvienam save gerbiančiam forsui, marozui ar buduliui tik sidabras pritinka.

  22. Dr Gonzo

    Nesuzavejo visishkai straipsnis, vien tema, fyfos, marozai…kam tai idomu? Kam to reikia? Kam apskritai metytis tom tupom etiketem? Juk tai paaugliu zaidimai… Toks jausmas, lyg matant suaugusi, dideli vyra, sugalvojusi pasipliushkenti su vaikuciais ”varlinyke”. Ir kam daryti is saves klauna? Tu ne Algis, tai ne tavo lyga, shok is kedu! Nedaryk is saves kvailio Andriau, susiimk!

    • Dr Gonzo, jums viskas gerai? Skubiai keiskite vaistus.

      Nuo kada jums pradėjo atrodyti, kad man reikia kokios tai didaktinės bybienės, mokančios mane rašyti ir rinktis temas? Svarbu atsekti, kada jums prasidėjo šis sumišimas, tada paskirsim gydymą.

  23. Skaitytojas

    Patiko. Puikus straipsnis. Ne kasdien tokiu paskaitysi.

  24. GUESSWHO

    Holy fuck!!! Legit LOL.

    Ta superbinė nuotrauka plius kaip gerai užvažiuota ant Nidos bei apskritai ant tos veislės atstovų.

    Čia mėnesio hitas.

  25. GUESSWHO

    Atskiras ačiū dėl doičų, inglišų ir romų.

    Labai taikliai čia.

  26. Stilistas

    Treningą gal Statkevičius sudizainino?

  27. Kaliošas

    Ant galvos plaukų per daug :) Juk marozų ir vurdalakų vienas pagrindinių bruožų (šalia treningų, cipūrų , etc) – šviečianti kaip lemputė basa (nu max 2 numeriu skusta) galva :) Va tada būtų pilna skomplektas. O šiaip… stipriai parašyta – liuks!

  28. ibrahim

    siaip tai visas pasaulis ir net ta jo puse, i kuria daug kam norisi lygiuotis, pilnas fifu, marozu ir kitokiu rusiu pusgalviu. Kokia nors paris hilton ar heidi klum mentalitetu nelabai skiriasi nuo musu anciasnapiu…

  29. demo kratymas

    Super, nors vienas žmogus atvirai išdėstė, kokiame nudaunėjusiame pasaulyje gyvename.
    Mūsų tautelė pasmerkta, rydama genetiškai modifikuotą ėdalą, keldama savo intelekto lygį spoksant į besitūsinančius, sužvaigždėjusius per savo idiotizmą debilus, dešimtukuose ir visokiuose projektėliuose, aikčiodama, nuo per kelis pagėrimus ir pasiseilėjimus “elito” vakarėliuose tapusių nieko nebaigusiais stilistais, pederastų, pasakojančių vaikų darželiuose, kaip princas įsimylėjo princą ir staiga po skyrybų praturtėjusių, turinčių moteriškų lyties požymių gyvių.
    Ar nereiktų apsipurkšt kokiu “pinoteksu” , kad neužsikrėst Solono, Kleisteno ir Efialto supuvusiu ir išsigimusiu sindromu, kuris “mūsyse” vadinamas demokratija. Tik šis žodis ne taip išverstas, turętų būt “LIAUDĮ VALDAU”

  30. Linas

    bet tai kai seniukas sustūmė :-)

  31. teisus

    siek tiek teisybes i akis…

  32. Rasa

    “Juoktis galima, jei kas nors atrodo juokingai” Tokia paprasta teisybė, o tiek rietenų sukelia… Betgi iš tikrųjų, koks gyvenimas būtų paprasta, jeigu visur elgtumėmės adekvačiai, kai liūdna liūdėtume, kai juokinga, juoktumėmės, kai negražu – nesigrožėtume, kai idiotiška – ir sakytume idiotiška, o ne “hm…įdomiai čia”

Komentuoti

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: