Nekalbėk apie “naktinį mokesčių perversmą”. Štai kodėl.

Jei šviečia šviesos naktimis languos,
Tu būki budrus, Lietuvos pilieti:
Gal ten sprendžia ką nors tuos namuos
Ar tik neteks tau, brol, kentėti?

Portalas 15min.lt išspausdino istoriją apie šoferį, kuris ne laiku, ne vietoje ir neblaivus pasisklaidė per budulių ir marozų riaušes prie Seimo ir užlėkė ant nejuokingos 300 000 Lt baudos. Istorija yra čia, ir ji banali ir daug kartų matyta: kaip ir visada, skaudžiausiai gyvenimas muša žąsinams, kurie ne prie ko, o atėjo tik pažiopsoti. Taip būdavo visais laikais, ir jau mokykloje karščiausia pirtis būna užkuriama ne tam, kas organizavo mėtyti sniego gniūžtes į praeivius, o tam, kas metė gniūžtę tada, kai į kiemą išėjo dirikas. Tas metęs dažniausiai būna geriukas su akiniais, kuris tik dėl kompanijos išėjo ir tą gniūžtę metė. Jis niekada šiaip gniūžčių nemėtydavo.

Ta proga sveika prisiminti istoriją iš mokyklos laikų: mūsų anglų kalbos kabinetas išėjo langais į dabartinę Domininkonų (tada – Garelio) gatvę. Anuomet buvo mada šaudyti gumytėmis iš sukarpyto rudo elastinio binto – užtempi ant tušinuko smaigalio, ir jos paleistos kala į priekį. Ypač retos ir veiksmingos buvo gumytės, supjaustytos iš storesnės gumos (dažniausiai – iš kamuolio kameros), oranžinės “apelsinkės”: tas ištempti buvo sunkiau, negu mane prikalbėti vykti į kokį nors vakarėlį*, bet jau užtat kai kala, tai su triguba jėga, kaip masinio naikinimo ginklas.

Mano klasiokas, kuris paskui buvo Seimo narys**, ir šiaip ne labiausiai išdykęs vaikas iš visų, įsitraukė į šaudymą vėliau, ir šovė pro atidarytą langą (mokytoja buvo trumpam išėjusi iš klasės). Gumytė nulėkė į praeinantį diedą su akiniais, trenkėsi jam į vidinę akinių stiklo dalį, atšoko ir įstrigo tarp akies voko ir akinių linzės paviršiaus, kas sukėlė jo nemenką sumišimą. Atėjęs į mokyklą, jis nesunkiai rado mūsų klasę pirmame aukšte (antroji einant link Šv. Jonų bažnyčios, skaičiuojant nuo spaudos kiosko) ir mano klasiokui baigėsi nemalonumais. O šaudėme tai visi.

Tai štai, o pasakojimas yra apie tai, kad straipsnis sako: “2009 metais prie Seimo vykęs protesto mitingas prieš Andriaus Kubiliaus Vyriausybės naktinį mokesčių perversmą netikėtai virto beveik riaušėmis.

Dabar sustojam ir pagalvojam: kodėl 2009 m. mokesčių pakeitimas vadinamas “perversmu”, ir dar naktiniu?

Andriaus Kubiliaus vyriausybės, demokratiniu būdu paskirtos, buvo padidinti mokesčiai – tai yra vyriausybės kompetencijoje. Nepatiko? O ir neturėjo patikti. Man irgi nepatiko mokėti daugiau***. Mokesčiai nėra Oskaro Koršunovo teatras, kad patiktų. Perversmas yra neteisingas naudojamas terminas.

Nuo neteisingai naudojamų terminų prasideda melagingas galvojimas. Kai žmogus oro uoste imigracijos pareigūną vadina muitininku, tai nėra nusikaltimas, tai tik nesusivokimo aplinkoje išraiška. Būtent dėl tolesnio nesusivokimo aplinkoje tas pats žmogus vėliau sutinka eiti iškrovinėti Dartforde (rytų Anglija) kontrabandinių cigarečių iš Lietuvos, kur jį ir kitus panašius nesusivokėlius pariša Jos Didenybės Mokesčių ir Akcizų pareigūnai, ir jau tada pasidaro viskas labai rimta. O prasideda nuo nedidelio nesusivokimo.

Lygiai taip pat pavojingos kvailybės – arba bent jau intelektinio tingumo – požymis yra vadinti reformą “naktine”. Koks yra skirtumas, kada ji priimta? Seimo ir Vyriausybės nariai yra laisvi pasirinkti jiems tinkamą balsavimo laiką, ir jeigu reikia sėdėti per naktį ir balsuoti, tebūnie. Aš esu daugelį savo geriausių darbų padaręs vėlai vakare. Koks skirtumas?

Naktinis yra akcentuojamas tik todėl, kad prie reformos būtų pridėta neigiama konotacija, lyg ir užsimenant, koks kvailas, neišsimiegojęs, neišnešiotas tas sprendimas buvo.

Tai idiotiška ir beviltiška: prisiminkim nors ir tai, kad 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo aktas buvo priimtas 22 val. 44 min. Irgi lyg ir ne darbo valandomis. Kas nors jį vadina naktiniu? Jums tik atrodo, kad ne. Jei gerai prisiminsite, SSSR prezidentas Michailas Gorbačiovas tais laikais irgi argumentavo sakydamas, kad susirinko ir paskubomis nubalsavo. Todėl, kai vadinate Andriaus Kubiliaus mokesčius “naktiniais”, mokotės iš geriausiųjų.

Kol nepamiršau, ir kad neliktų abejonių, panašūs komplimentai galioja ir tiems, kas vadina Andrių Kubilių fiziku arba laborantu, nes tai, šių žmonių supratimu, viską pasako apie jo sugebėjimus vadovauti vyriausybei****. Be jokios abejonės, ministrų tarybos pirmininku gali būti tik kažkas, įgijęs atatinkamą kvalifikaciją, kuri suteikiama pirmininkų kvalifikacijos kėlimo kursuose Visasąjunginiame Ninos Ivanovos vardo Ministrų Pirmininkų Kvalifikacijos Kėlimo Kursuose Leningrade. Visi kiti netinka. Aš jau pavargau priminti tai, kad Britanijos premjeras John Major apskritai neturėjo aukštojo išsilavinimo diplomo (kaip ir aš), o Margaret Thatcher buvo chemikė. “Chemikė iš profesijos, tegu sau pilsto druskos rūgštį ir kalio cianidą, ką ji išmano apie valstybę?” sakytų bet kuris iš mūsų urodų.

Beje, tai, kad Ingrida Šimonytė yra profesionali finansininkė, visiškai neįtikina tautinių idiotų šutvės – na kaipgi, tada galima aiškinti, kad ji “buhalterė” arba dar ką nors panašaus*****.

Kai kas nors prikiša vyriausybei sprendimų priėmimo paros laiką, tai lygiai taip pat protinga, kaip pabrėžti, kad prezidentė arba finansų ministrė nėra ištekėjusios ir neturi vaikų, o Vytautas Landsbergis – “muzikantas”. Tai yra labai kvailų, labai bejėgių ir labai atrodančių žmonių teritorija. Juos vadina piktais runkeliais. Nepamirškite apie tai, kai kitą kartą prasižiosite.

* Aš labai nemėgstu pokylių, susibūrimų, didelių kompanijų, “paplepėjimų prie vyno taurės” ir panašaus laiko leidimo.

** Nesakysiu kas.

*** Taip, jau tada mokėjau mokesčius ir Lietuvoje, nes turėjau pajamų.

**** Tas pats yra pasakytina ir apie Viktoro Uspaskicho vadinimą svarščiku – jis turi daugybę trūkumų (ypač tai, kokius debilus kviečiasi į savo gimimo dieną), not least tai, kad yra apipintas žulikavimo, blogo skonio ir liaudies švenčių šūdais baisiau, negu Silvio Berlusconi – nepilnamečių apatiniais drabužiais, bet tai, kad jis turi suvirintojo kvalifikaciją, nėra joks trūkumas. Aš pats esu žalioje jaunystėje trumpai dirbęs batsiuviu, ir jeigu kas nors nori tai pridėti prie mano neigiamų savybių, tai labai prašom. Būkite mano svečiais, idiotai.

***** Pusiau bedarbiai prieglušiai, tik retkarčiais išsivaduojantys iš pilnaties, zapojaus ir kitų demonų, kremtančių jų juodas ir kinivarpų išgraužtas komjaunuoliškas dūšias, panašiai mėgsta iš savo susmirdusios bejėgystės varyti ant manęs, kad aš “ne žurnalistas”, nes nesu gyvenime parašęs “nė vieno žurnalistinio teksto” (žinoma, kad esu, galimai ir daugiau už juos pačius – bet koks jiems skirtumas, urodams). Jiems antrina spuoguoti interneto klipatos, kurie rašo, kad aš BBC “valiau tualetus”, “nešiojau skrajutes” ir “viriau kavą”. Kas jiems belieka? Todėl tęskite, mes jūsų klausome.

Advertisements

74 comments

  1. Mačiau aš tądien ten tokių nekaltuolių visą minią. Didvyrių, esančių ten tik tam, kad apgintų skriaudžiamuosius. NEI VIENAS žmogus ten nebuvo prievarta, todėl tegu nepisa proto, koks vargšas yra. Pats atėjo, pats buvo tarp tūkstančio akmenis mėtančių ir išsišikinėjančių debilų. Čia tas pats, kas tavo kaimyno namą pacanai padeginėtų, tu šalia stovėtum ir sakytum “Kaimynas pietauja Stikliuose, kam jį kviesti?”
    Per prievartą ten buvo vieninteliai žmonės – pareigūnai. Ir dar gal žurnalistai.

  2. vytusia

    Džiaugsmas mintysia :)

  3. lol

    che che, vis matau ta svarscika visokiuose komentaruose ir savo rusu kalbos ziniose nerandu vertimo
    kas tai yr, gal galit kas nors atsakyt? aciu.

  4. Mantas Uosis

    puikus straipsnis.

  5. Augustinas

    Nuostabus tekstas. Širdis džiūgavo skaitant. You made my day, dear Andrew Beyondhill :)

  6. Anglų kalbos mokytoja buvo gerb. A.Vitėnienė?

  7. M

    burzujau, ka pats veikei tarp “tukstancio” metanciu akmenis i langus?. kuria vieta(matyt rudaja) ziurejai?

    • entdx

      Buržujus turi blogą, kuriame užsiima mitingų fotografavimu. kleckas lt vadinasi. Yra ir reportažas iš to mitingo atrodo. Pats susiraskit, padirbėkit klaviatūra.

  8. iustae

    interneto klipatos :)))

  9. Draugas valytojas

    Tai vadinasi, Nemirtingasis Leninas buvo teisus, sakydamas, kad valstybe gali valyti kiekviena valytoja?

    Ir tada, ko mes piktinomes, kad I Seima pries 4 metus pateko daininkai ir sokejai Baukute, Meizelyte, Nedzinsku Antanukas, Ligitas K., Dinius, Valinsku seima, futbolistas Sacharuk, jumoristas Ezopas ir kiti sviesuoliai? Vadinasi, cia norma:)

    As visgi buciau uz tai, kad ne tik kandidatai I Seima turetu aukstaji issilavinima, bet net ir balsuoti galetu tik turintys aukstaji:) Nesvarbu, kad tai nedemokratiska, ir, kad Uzkalniui tai nepatiks (nes jis negales balsuoti:)))

    P.S. Sorry, kad rasau be lietuvisku rasmenu. Sia minute technines galimybes sito neleidzia daryti.

    • Tokią debilišką išvadą ir ekstrapoliaciją galėjo padaryti tik sertifikuotas debilas, su kuo ir sveikinu.

      “Aš pasisakau už atominę elektrinę.”
      “Tai vadinasi, tu nori, kad visi žūtume, ir tavo vaikams liktų vietoj Lietuvos išdegintas plotas?”

      Pačių tupiausių interneto komentatorių gaujos bazaras.

      Jums ne tik techninės galimybės trukdo lietuviškas raides rašyti. Didžiausi trukdžiai yra jūsų galvoje, trukdantys jums bent kiek protauti ir išvengti tokių idiotizmų.

      • draugas valytojas

        atsakyma, ir dekui, kad nebuvau pasiustas nx zygio zingsniu (si karta)

        Taip, as is tiesu pasisakiau referendume uz atomine elektrine, nors prie ko cia sita argumentas tai nezinau:)

        Griztant prie temos. Pagrindines mano posto minties Dr. Uzkalnis nesuprato, tad teks papildomai paaiskinti. Mano poziuriu, kiekvienas turi daryti ta darba, kuri geriausiai ismano. Uzkalnis yra tinklarastininkas, Meizelyte turetu dainuoti (o ne dirbti Audito komitete), Sacharuk spardyti kamuoli, Ezopas buti celebrity (daugiau nieko nemoka).

        Svarsciku Uspaskio niekada nevadinau visgi, nes man jis yra verslininkas, tad turetu versle ir likti. Fiziku Kubiliaus irgi nevadinu, nes jis jau 20 metu ne fizikas, o ka jis veike jaunysteje man neidomu. ( kaip ir neidomu, kad Uzkalnis buvo batsiuvys, o koks Reiganas aktorius). Kubiliaus darbu, betgi, esu labiau patenkintas.

        Taigi palinkekim, kad ateinancioje kadencijoje Seimo teises reikalu komitete dirbtu teisininkai, Audito komitete – finansininkai ir t.t.
        Nes as sunkiai ikertu, kurio galo specialiste yra jaunute Pinskaus zmona Zivile*, gal kas man paaiskins? :)

        *Teisybes delei reikia pasakyti, kad Zivile turi aukstaji issilavinima, ir net magistrini. Yra baigus Aplinkos inzinerija VGTU (nelabai seniai). Ji priklauso tam Lietuvos zmoniu tipui, kuriems aukstasis mokslas, proto, deja, neprideda. Ryskiausi sio tipo atstovai yra profesoriai Veselka, Gylys. Dar buvo toks itin ryskus egzempliorius, dabar jau a.a. J. Karosas, kurio klausydamasis irgi sunkiai suprasdavai, kas ji prie studentu prileidzia.

      • Drg Valytojau, jūsų mintį supratau, bet mane labai suerzino jūsų skandalingai primityvistinis ekstrapoliavimas į Leniną ir kucharką, kuri gali valdyti gosudarstvo.

        Mano tinklaraštyje galima pliuškentis ir kedentis, kaip nori, bet tokio lygio dišovi bajeriai, kaip buvote parašęs jūs, labiau pritinka nusenusių komjaunuolių blogams.

      • Darius S.

        Ponas Dr. A.Užkalni, vadindamas aplink visus debilais apsidairykit aplinkui ar nesat kartais centrinis-pagrindinis. Iš straipsnio ir šio komentaro tiesiog trykšta Jūsų proto vaivorykštė – tie kurie vadina politikus netinkamais Jums pavadinimais yra blogi žmonės, bet Jūs vadindamas kitus debilais, idotais, tūpais ir runkėliais esate šventasis. Iš kur tokie dvigubi standartai? Man irgi nepatinka tas “pravardžių” naudojimas, bet ponas Dr. A.Užkalni jūs už tuos “runkelius” esate dar blogesnis nes jie taip šneka tarpusavyje ar maksimum pakomentuoja kokiame internet naujienų portale, o Jūs dar ir svetainę susikūrėte tam, kad tą patį tūpumą skleisti tik didesnei auditorijai kuri save laiko kaip minimum vienu laipteliu akštesnia nei “runkėliai”. Jūs man primenate kelis politikos personažus, tokius kaip Lietuvos ubagų karalių iš Kauno (patys žinot kas) ir Rusijos politikos klouną Žirinovskį. Jie kaip ir Jūs bando nuomonę į viešumą skleisti pasitelkdami aštrius žodžius, įžeidinėjmus ir t.t. Kaip suprantu visa tai daroma tik dėl dėmesio nes apart aštrių pasisakymų nesugebate suklti didesnių skaitytojų emocijų ir tinkamai pateikti savo nuomonės. Jau esat mane užblokavęs savo Facebook paskyroje kai esu Jums nepatikusį komentarą parašęs (nepatiko ne dėl įžeidimų, o dėl to, kad išdrįsau paprieštarauti logiškais argumentais Jūsų parašytai nuomonei), spėju šis komentaras irgi ilgai nesilaikys.

        P.S. jei žmogus tikrai negali iš telefono rašyti komentaro lietuviškais rašmenimis tai dar nereiškia, kad jis turi galvoje problemų. Problemų šiuo atveju turi tas kuris nesugeba svetainės iki galo išsiversti, kad nesimatytų tokių užrašų kaip “Cancel reply”, “Fill in your details below or click an icon to log in:”, “Email”, “Name”, “Post Comment”… ir t.t. Vėlgi ponas didžiai gerbiamas Dr. A.Užkalni matome dvigubus standartus.

      • Dariau, mano standartai yra dvigubi, trigubi, keturgubi, ir kokie aš užsimanau; ir kuo labiau tai erzina tokius, kaip jūs, tuo man linksmiau, ir mano skaitytojams.

        Jei buvote išbanintas iš FB, tai tikrai ne už gražias akis – aš bet ko nemėtau; tai reiškia, nusipelnėte. Kiek matyti iš jūsų paaiškinimų, kaip man reikia rašyti, tai aš labai teisingai padariau, tamstą užbanindamas. Jūsų banas yra visam jūsų likusiam gyvenimui, bet neverta sielotis, nes jums ne taip jau daug ir liko.

        Jūsų šis cypsmas paliktas didaktiniais sumetimais, o taip pat publikai pralinksminti.

      • draugas valytojas

        A.U. Atrodo, pagaliau susisnekejome. Ir valio.

        Dariau S. Tiesa sakant, reikia pasakyti, kad A.U. bent jau praleidzia visus komentarus (protokoluose, nzn, kaip feisbuke). Todel cia galima uzdeti dideli pliusa. Pvz., pas toki Raca as net nesivarginu komentuoti, man atrodo mano rasliavos ten nebutu niekaip pramoderuotos. (nors gal as ir klystu, nebandziau niekada).

      • Darius S.

        Ponas Dr. A.Užkalni, kodėl Jūs nusprendėte, kad tai mane erzina? Sakyčiau priešingai, tai mane juokina kai Jūs bandote save pakelti aukščiau visos pilkos žmonių masės. Daktaro laipsnis ar žurnalisto darbas dar negarantuoja, kad Jūsų nuomonė yra teisinga. Be abejo savo “smėlio dėžėje” Jūs galite diktuoti savo sąlygas, baninti vartotojus ir taikyti bet kokius standartus, bet nuo to pagarbos Jums daugiau tikrai neatsiranda. Sakyčiau Jūs esate tautos atspindys, kokia tauta, tokie ir žurnalistai – buduliai, marozai, runkėliai ir t.t.

        Aš Jums neaiškinu kaip rašyti, tiesiog primenu Jums ką ir kaip Jūs rašote, kad neužsimirštumėte. Baninti visada yra lengviausias būdas išvengti nemalonios diskusijos ir pripažinimo, kad esate neteisus. Visus kurie turi nuomonę baninant galima sudaryti tokį įvaizdį, kad visi komentuotojai visu šimtu procentų palaiko Jus. Gal tai šiek tiek kompensuoja Jūsų nepilnavertiškumo kompleksą ar kažką kitą, bet tai ne mano reikalas.

        Jei kitų nuomonę vadinate “cypsmu” tai Jūsų nuomonė ilgainiui kitiems prilygs “pabezdėjimui į balą”. Nors jau dabar panašu, kad taip yra. Tikrai nenorėjau linksminti publikos, iš dalies sutinku su nuomone išreikšta straipsnyje, bet užkliuvo dvigubi standartai. Kaip jau sakiau… vadindamas visus aplinkui debilais apsidairykite aplinkui ir įsitikinkite ar kartais nesate centrinis-pagrindinis. Geros dienos.

      • Ponas Dariau S., atsakau su malonumu paeiliui:

        1) Jeigu jus juokina, dar geriau, negu erzina.
        2) Daktaro laipsnio neturiu, o prierašas Dr. yra todėl, kad mane vadindavo nepilnamečių reikalų kolonijoje Andriuxa Doktor.
        3) Mano nuomonė yra teisinga be jokių garantijų.
        4) Man jūsų pagarbos visiškai nereikia. Žmonės, tas tiesa, siekia validacijos, bet ne iš visų. Man nereikia nei jūsų meilės, nei pagarbos.
        5) Jūsų priminimas yra niekinis, nes visiškai px ant jūsų priminimo.
        6) Baninti tokius, kaip jūs, yra lengviausia ir greičiausia, ir būtent todėl aš tą būdą naudoju, nes turiu daug darbų ir retai kada galiu sau leisti kalbėjimo su durniais pramogą.
        7) Mano nepilnavertiškumo kompleksas, kaip ir kitos negalios, jau yra diagnozuotos iki jūsų, šimtus kartų.
        8) Su savo prognozėmis, kas atsitiks su mano nuomone, tai eikite, prašau, naxui. Pokalbis su jumis baigtas, tegul jums būna lengva žemelė šią gražią lapkričio dieną.

      • Darius S.

        Kokie išsamūs atsakymai kupini pagarbos ir kultūros. Džiugu, kad diskusija baigta, nes tiesą sakant ir aš nematau tikslo diskutuoti su oponentu kuris yra tarpe tarp prasigėrusio kaimo budulio ir amebos (yra toks vienaląstis organizmas be smegenų). Jums leidus aš neisiu na*uy, o tiesiog DUOSIU JUMS KELIĄ. Dar kartą geros Jums dienos, atleiskite, kad sutrukdžiau.

    • ZZ

      Prieš cituojant klasikus, tame tarpe Vladimirą Iljičių, būtų gerai pasidomėti originalia citata, nes kitaip jos naudojimas nuskamba ne prasčiau nei aukščiau aprašyti runkelizmo perliukai.

      • Augustinas

        *Publika linksminasi*

      • draugas valytojas

        Taip, tikrai turiu prisipazinti, kad nesidomejau is kur Volodia iskase sita fraze. Bet nepaisant to, buvo ar nebuvo jinai pasakyta, praktinis jos ispildymas buvo bukvaliai absoliuciai tobulas. Nuo Stalino iki Cernenkos SSSR tik valytojai ir valde. Idomiausios biografijos yra Chrusciovo, Breznevo ir Cernenkos. Visos yra wikipedijoj (available in Russian too and another 268 languages), aprasomas ir issilavinimas, ir kilimas karjeros laiptais. Malonaus pasiskaitymo:)

      • Q.E.D.

        Вот именно. Jau net nepatogu kartoti tokias banalybes, bet tikroji Lenino mintis buvo kaip tik beveik diametraliai priešinga:

        “Мы не утописты. Мы знаем, что любой чернорабочий и любая кухарка не способны сейчас же вступить в управление государством. […] Но мы […] требуем немедленного разрыва с тем предрассудком, будто управлять государством, нести будничную, ежедневную работу управления в состоянии только богатые или из богатых семей взятые чиновники. Мы требуем, чтобы обучение делу государственного управления велось сознательными рабочими и солдатами и чтобы начато было оно немедленно, то есть к обучению этому немедленно начали привлекать всех трудящихся, всю бедноту.”

  10. La femme

    Straight to the point!! Jau kaip biesyja tie “fizikas”-“laborantas”-“muzikantas”, kantrybė nebelaiko.

  11. sigitas

    juokingiausia yra tai , kad kai pagalvoji kiek tarp tų seimo langų daužytojų buvo tikrų mokesčių mokėtojų .Kaži , ar jų sumokėtų mokesčių pakaktų nusipirkti bambalį?

  12. Ingrida Šimonytė

    Negaliu nepadėkoti už rašinį, kurį ketinau kada parašyti pati :)
    Visai neketinu tikinti, kad visi priimti sprendimai buvo tobuli ir būtini, niekada to ir netikinau. Buvo nebūtinų, o buvo, deja, ir pavėluotų. Bet kad be mokesčių didinimo nebūtume išsivertę, taip, kaip neišsivertė kiti “deficito nukamuotieji”, ir netgi jo nenukamuotieji tobulieji estai (jų nenukamavo, nes tiesiog viską – didinti mokesčius ir mažinti išlaidas – pradėjo daryti laiku (2007 metais)), visgi yra faktas.
    Kaip ir faktas yra tai, jog galutiniame rezultate mokesčių padidinimui teko apie 1/5 deficito mažinimo garbės, o išlaidų mažinimui – net 4/5. Ekonomikos mokslas sako, kad išlaidų mažinimo kelias yra tvaresnis ir labiau pageidaujamas, bet mokesčių didinimui palieka net 1/3 “garbės”.
    Kaip ir nesąmonė yra tai, kad šie mokesčių pakeitimai “sugriovė ūkį”, nes tada neaišku, kas sugriovė kitų “boom and bust” šalių ūkius. Ūkis sėdėjo ant pigaus kredito adatos ir staiga “prekė” baigėsi ir prasidėjo abstinencija. Bet čia, matyt, kaip Landsbergis ir kolūkiai – eina “komplekte” ir tiek.
    Kaip ir faktas yra tai, kad sumaišties buvo, nes ekonominė aplinka pasikeitė staigiai ir ženkliai, nes oras iš kredito rato išėjo švilpdamas, o čia dar valdžia su savo pakeitimais, kuriuos reikia implementuoti po kelių savaičių. Žinoma, media, kuriai mokesčiai kilstelėjo gana ženkliai (nors ir su pereinamaisiais laikotarpiais), o reklamos, o ir valdiškų užsakymų pajamos smigo žemyn, savo finansinės padėties pablogėjimą irgi sukabimo išimtinai mokesčių pakeitimams.

    Bet juk būkim sąžiningi – jeigu anoji Vyriausybė būtų pateikusi 2009 m. biudžetą bent kiek koreliuojantį su realybe (tegul ir su tuo metu FM ekonomistų dar “optimistiškai” 2009 metams planuotu 5 proc. nuosmūkiu), o ne su rinkimais, viso šito vertimosi per galvą nebūtų buvę. Kaip ir nebūtų buvę tos ciniškos raudos, kurią dabar nors per pageidavimų koncertą rodyk (tokia populiari) – apie “praskolytą Lietuvą”.

    Visus, kurie aiškina kitaip, reiktų komandiruoti į Estiją, kurios ūkis krito anksčiau, ilgiau ir kumuliatyviai labiau nei Lietuvos, o nei skola padidėjo, nei ką. Tik, žinoma, viskas buvo daroma laiku – kaitimo metais kaupiami pertekliai, vos pradėjus smukti mažinamos išlaidos ir didinami mokesčiai, deficitas niekada neperlipęs Mastrichto kriterijaus, vienaženklė skola ir narystė eurozonoje galų gale.

    Visgi, aš labiausiai tai noriu pasisakyti apie tą “naktinę”. Bet kas, pavartęs tų dienų Seimo plenarinių stenogramas, pamatytų kodėl tie posėdžiai vyko iki gilios nakties. Seimo Statutas yra tobulas dokumentas tam, kuris nori kitus varyti iš proto, užsirašydamas kalbėti “dėl straipsnio”, “dėl esmės”, “dėl balsavimo motyvų”, “dėl pasiūlymų”. Taigi, užsirašę ir kalbantys praktiškai išimtinai sėdėjo kairiojoje salės dalyje, o Statuto teikiamas galimybes išnaudojo iki dugno. Visai suprantama, kodėl taip elgėsi – laukė, kol priešininkas nuvargs ir eis miegoti neapsikentęs Konstitucijos žinovų ir kitų veikiančių asmenų kalbų. Nekantresniems norėdavosi užlipti į balkoną ir iš jo mestis, kad tai greičiau liautųsi :) Jeigu dar ir dešinieji būtų naudojęsi tomis pačiomis galimybėmis kalbėti “už”, “reforma”, “perversmas” ar kas ten dar būtų “rytinis”, o gal “antros deinos po peitų”

    O kodėl žmonės, iš esmės norėdami įžeisti tik mane, įžeidinėja visą garbingą buhalterių profesiją, man ir liks paslaptis. Ir šiaip, žmonės nemokantys skaičiuoti dažnai turi mielo polėkio, bet visgi geriau, kad jie imtųsi atsakomybės tik už save.

    • Ingrida, aš labai sveikinu užsukus ir parašius.

    • Atsiprašau už įžūlumą, bet prašau neužmeskite šito reikalo ir vis dėl to tą straipsnį parašykite. Arba bent jau perpublikuokite šitą komentarą kaip straipsnį.

      Čia per daug geras tekstas (plius turintis daug potencialo tapti dar geresniu), kad teliktų tik paprastu komentaru.

    • Nebūsiu originalus, bet pasinaudosiu jau tapusia sparnuota fraze, kad “TS_LKD partijoje reikėtų mažiau religingumo, bet daugiau Šimonytės”.. Ačiū už sugaištą laiką komentuojant straipsnį tinkalraštyje, kad ir labai lankomame. Mes su Jumis (perfrazuojant R.Kazlą)

    • Q.E.D.

      Tuo metu turėjau nemažai reikalų su Estija. Tai 2008 metų vidury estai man parašė, kad visoms biudžetinėms jų kontoroms, įskaitant mokyklas, universitetus, ligonines ir t.t., buvo duotas įsakymas grąžinti į biudžetą 10 proc. suplanuotų lėšų. Paimt galėjai iš kur nori, jei nėra daugiau iš kur – kad ir iš algų. Čia, aišku, buitinė interpretacija, teisiškai viskas tikriausiai skambėjo kitaip. O Kirkilas tuo metu dar kliedėjo: “Kokia krizė, viskas tiktai auga”. Nors jei gerai prisimenu, 2008 trečiam ketvirty mokesčių surinkimas jau braškėjo per visas siūles ir PVM planas buvo viršytas 1 mln. vien dėl to, kad 200 mln. buvo “perkelta” į paskutinįjį ketvirtį ( tikriausiai kad galima būtų atsiraportuoti prieš rinkimus). Jie savo burbulinėse fantazijose dar tikėjosi stebuklo metų gale, nors faktiškai Kirkilo priplanuotas PVM planas 2008 metais nebuvo įvykdytas nei vieną mėnesį jau nuo pat metų pradžios, o metų gale tai virto neišvengiamu krachu.

      Visada sakiau, kad runkeliai turėtų Kubiliui ir Šimonytei rankas kojas bučiuoti. Nes kaip kliedesiai apie “naktinius perversmus”, dar durnesni yra kliedesiai apie tai, kad Kubilius “viską rėžė kaip dalgiu per kojas”. Tuo tarpu 2009 metų “nurėžtas” biudžetas buvo ne mažesnis, bet netgi šiek tiek didesnis už 2008. Nurėžta buvo tiktai kliedesinio Kirkilo biudžeto atžvilgiu, o faktiškai palyginus su 2008 metais tai anei kiek. Tuo tarpu sveikas ūkiškas protas reikalautų išlaidas rėžti tiek, kiek sumažėjo pajamos. Galima įsivaizduot, koks klyksmas ir dejonės būtų kilusios tokiu atveju. Faktiškai tai reikėjo ir pjaut be pasigailėjimo kiek priklauso, netektų dabar klausyt sapalionių apie “praskolintą Lietuvą”. Aišku, kad “praskolinta” – o iš kur daugiau galima buvo paimti, jei pajamos drastiškai krito. Nors iš kitos pusės – lddpiškiai priplanavo, lddpiškiai dabar tegu ir atidavinės. Nes išeina taip, kad Kubilius skolindamasis perkėlė Kirkilo pažadus naujai valdžiai skolų pavidalu.

  13. :) geras pastebėjimas… neretai būna ir pateisinamieji “argumetai”: “jau geriau bučiau nieko nebaiges bet fizikas tikrai nebučiau” arba “aš kolūkyje buchaltere dirbus, daugiau išmanau nei TEN (reikia suprast aukščiau nei dangui) mokslus baigę sėdintys.

  14. Arba ten 15 min kažką iškraipė/sušvelnino/pateikė savaip, arba tą vairuotoją iš tiesų neadekvačiai nubaudė.

  15. Saulius

    Esu apšalęs ir sužavėtas, kad gerbiama finansų ministrė rado laiko ir noro parašyti tokį išsamų komentarą. Didelis respect, labai gaila, kad jai teko gesinti gaisrą gavus postą, o ne normaliai “estiškai” sutvarkyti valstybės finansus. Ir dvigubai gaila, kad jai teks tą postą užleisti. Viena iš tų ministrių-specialisčių, kurių Lietuvai labai trūks ateinančius 4 metus.

  16. Nerijus

    Visiškai sutinku ir palaikau p. Ingridą Šimonytę ir p. Andrių Užkalnį.

  17. nereikia

    rodos ministrė paminėjo esminį faktą apie mokesčių reformos naktiškumą – ja buvo užkabinta media. na, o media taip lengvai nepalieka nesuvestų sąskaitų. štai koks valatka iki šiol kas trečiame komentare tą naktinę reformą mini, rodos, ji jį asmeniškai įžeidė.

    nebūtų panaikinę lengvatų spaudai, nebūtų ir apkalbėti šitaip negražiai per visą lietuvą.

    tiesa, nesakau, kad nereikėjo tų lengvatų naikinti ir lįsti į užpakalius žiniasklaidininkams. bet visgi, gal mažiau balsas.lt biznio būtų buvę? nes juk ir taip reklama krito, ėgi dar mokesčiai paaugo.

    • mustangas

      Be visų kitų p. Ministrės paminėtų priežasčių ir tikslų buvo vienas kurį aš laikau didžiausiu pasiekimu. Tai yra verkiant reikalinga JAV, bet kol kas neįgyvendinama. Aš turiu omenyje mokesčių sistemos supaprastinimą. Kiekviena reformos panaikinta PVM lengvata galėjo būti lengvai pavadinta “grupės draugų” ar šiaip “verslininko” pavarde. Teisingi dalykai išeina paprastai, o paprastai išeina tik protingiems. Aš neabejoju, kad p. Ministrės karjera ir toliau judės teigiama kryptimi.

      O pats su spragintų kukurūzų puodu laukiu naujos vyriausybės PVM ir mokesčių lengvatų vidutinio ilgio kelnėms, spaudai didelėm raidėm ant neblizgaus popieriaus, ekologiškai augintai, bet termiškai nepilnai apdorotai vištienai, maisto papildams kvepiantiems eteriniais aliejais ir kitokiam marazmui.

      • Ingrida Šimonytė

        apmaudu, kad žmonės lyg ir ima labiau domėtis, kaip “vaikšto” viešosios išlaidos ir daugelis net pyksta, kai pamato, kad ne valdininkai praėda tuos 36 bn savų ir skolintų į metus. Tačiau tokių “mokesčių išlaidų” taip nepriima. Gal tą sąlygoja žodis “leng-va-ta”? nes kažkaip leng-va nuo jos iš karto dūšioje:) skamba beveik kaip Pepės Ilgakojinės ieškota “džiūgena”. O realiai lengva yra tik kišenėje. Jeigu biudžete atsirastų išlaidų eilutė “subsidijos vidutinio ilgio kelnių gamintojams ir prekeiviams”, tuomet svarstant kaip teisingai padalinti visus viešuosius pinigus būtinai kas nors rikteltų ” o kodėl mes turime mokėti subsidijas šitiems gamintojams, gal geriau investuokime tas lėšas į …. (įrašyti tinkamą)”? Gal galiausiai subsidijos būtų mokamos, tačiau bent jau būtų diskusija ir būtų svarstomos alternatyvos. Su mokesčių lengvatomis yra kitaip. Jos yra tarsi niekeno ir, žinoma, “labai geros”. Visos be išimties. Nors jo lygiai taip pat, tik daug mažiau skaidriu būdu perskirsto viešąsias lėšas į privačiąsias kišenes. Bet visuomenė to tarsi nemato, o perint lengvatas, dažnai ją liūliuoja kvailiausiais pasaulyje argumentais, bandant tai vadinti kažkokia “ekonomika”. Antai nepamirštamas atvejis su mėsa 2009 metais, Lenkija ir t.t – perriši litą prie zloto ir plaukioji su juo kartu su visa mėsa. Bėga investuotojai iš zloto, ir tu pingi, bėga atgal – brangsti. Aišku, ir tavo eurais denominuotos skolos atitinkamai… Gaila, kad būti “geram” žmonėms tų pačių žmonių sąskaita yra vis dar labai lengva. Imu spragėsių ir aš :)

      • Arturas

        Įdomu būtų išgirsti argumentą, kodėl buvo paliktas nulinis PVM būsto nuomai? Ir koks % įmonių buhalterių išmoko tvarkingai apeiti šitą išimtį?

      • mustangas

        Gerbiama Ministre, ačiū už komentarą. Jums leidus norėčiau atsakyti į “gal geriau investuokime tas lėšas į …. (įrašyti tinkamą)”.

        Aš norėčiau įrašyti “vaikus, jaunąją kartą”. Jei Jums bus galimybė pasistenkite, kad finansinius pagrindus reikalingus išgyventi moderniame pasaulyje dėstytų mokyklose šalia matematikos ir kitų dalykų. Kad pagrindinę mokyklą baigęs vaikutis sugebėtų užpildyti verslo deklaraciją individualiai įmonei ir sugebėtų suskaičiuoti kiek per metus jam kainuos greitoji paskola paimta išsvajotam Samsung Galaxy įsigyti. Aš žinau, kad yra Lietuvos Banko rengiami konkursai, bet tie, kurie ten dalyvauja jau supranta ko siekia. Aš turiu omenyje tuos mokinukus tyliai tūnančius užribyje. Ačiū.

  18. Ir nustokit tą Estiją minėt, vieną kartą po velnių

  19. Na, kad nėra visiškai jokio skirtumo kokia yrya žmogaus profesija tai nenoriu sutikti. Yra skirtumas tarp svarščiko ir fiziko. Vis tik fizikas/chemikas ar netgi dabartinis būsimasis seimo pirmininkas – kreipšinio komandos treneris yra baigę mokslus ir galima tikėtis kad žmogus turi loginio mąstymo, matematikos ir kt. pagrindus. aplamai, kad bent jau moka mąstyti. O svarščikas ką? Paėmei aparatą į rankas ir eini per metalą. Aišku, reikia žinoti ką su kuo virinti, bet tai ne mokslas….

    • mustangas

      Vien smegenų neužtenka, reikia kad jos glūdėtų po kieta kakta. Loginis mąstymas ir matematikos pagrindai savaime nieko negarantuoja. Juos dar reikia sugebėti pritaikyti. Yra nevykėlių fizikų kaip ir yra nevykėlių svarščikų, o geriausi šių laikų mąstytojai būriuojasi prie didžiausių konteinerių.

  20. Atiliepimai gražūs, bet bent jau provincijoj kur aš gyvenu (šioje apygardoje į antrą vienmandatininkų turą išėjo Graužinienė ir Veselka :D) tokie terminai sunkiai suvokiami… čia visi laukia 1509 Lt algos. didelei dalei liaudies tokie raktiniai žodžiai kaip fizikas, ekonomika, fiskalinė politika, energetinė nepriklausomybė nieko nesako. ne tik dėl to, kad nesupranta, bet ir dėl to, kad net nesivargina. Savo smegenėlėse užfiksuoja tik paprastus trumpus raktinius žodelius. Ypač dabar išrinkti veikėjai labai mėgsta tuos paprastus: Naktinė reforma, Atominė – blogai, Kubilius – dideli mokesčiai, Uspaskichas – Lyderis, LSDP – Svarbiausia žmogus, TT – Tvarka bus (turi gi pagaliau ta tvarka būti, kiek gi galima! :D) Kad ir kaip būtų apmaudu tik tiek ir tereikia… Beje šita liaudis jau žino kad MA nebus 1509 lt, ne dėl to, kad tai nerealu, bet kad vistiek Kubilius pakliuvo i Seima ir gali tam sutrukdyt :) Pyksta, kodėl darbo partija ne 100% seime? :( Visi save prisikiria čia jau kartą aprašyto mistinio “paprasto žmogaus grupei” (ten tie turčiai, o ką man paprastam žmogui daryt?). “Paprastas žmogus” kaip ir “naktinė reforma” yra vienas populiariausių “magic word”. Nepriklausomai nuo to ką tu darai, moki skaičiuot, rašyt, piešt, šneket, dainuot – nesvarbu. Jei tau rūpi “paprastas žmogus” – tujau turi palaikymą. gal kas žinot, kas tas “paprastas žmogus”? :D

  21. ibrahim

    nezinia kas padirbo klise “naktine mokesciu reforma” , bet ispopuliarino (gal net ne is blogos valios) ziniasklaidos nevykeliai. tie patys, kurie stampuoja idiotiskas antrastes “surmuliavo”, “nusireze plaukus”, “sumaine aukso ziedus”, “sukirto rankom”, “kibo i atlapus”, “aplanke gandrai”, “isejo” ir t.t ir kt.., o kalbedami – pirstais nuolat lanksto kabutes (suprask – juokauja)… argi galima ant neigaliuju pykti?

  22. Gytis

    Wow. Simonyte FTW. ACIU

  23. Nevet

    Aciu gerb. Ministrei uz puiku komentara. Tiesiai i desimtuka !!!

  24. Autorius karts nuo karto pademonstruoja savo suvokima apie visuomene, nepraleisdamas progos nurodyt ka ir kas turi kalbet, ka ir kaip turi vadint, uz ka balsuot. Kuo toliau tuo labiau ryskeja bolsevikinis santvarkos suvokimas, kai tik propagandistas turejo ir galejo balso teise, o visi nesutinkantys tegalejo arba tylet arba istot i pagarbiai pritarianciu valdzios subinlaiziu chora, kurio solistu neabejotinai save pasiskelbtu pilietis Uzkalnis.

    • mustangas

      Bolševikinį supratimą netruksite pajusti. Nauja valdžia Tamstos net prie subinės neprisileis. Nors minimalią alga turėtų mokėti punktualiai 15:09, kad iki penktos valandos galima dar būtų galima suspėti į tašką.

  25. Vet

    Ačiū! Ačiū! Ačiū, Ministre! Похлопаем, товарищи, похлопаем!

  26. Ruta

    Ministrei ir Andriui respect. Beje, I. Simonytes komentaru buvo keletas burzujaus bloge pries rinkimus. O siaip man labai gaila, kad Lietuvoje zmones nesidomi politika, o rekia, kas uzseina ant seiles. Beje, tai daro ir Seimo nariai (bent jau man yra teke girdeti absurdisku pasisakymu svarstant viena ar kita su mano darbu susijusi teises akta). O kad pvz Europos Parlamentas nuolat balsuoja iki 23;30 (atrodo) ivairius musu kasdiene veikla itakojancius teises aktus, tai iki siol niekas ne neuzsimena.

  27. sekta

    sertifikuotas debilas :D:D:D

  28. rimgaudas.

    hitlerį kritikuodavo vadindami nevykėliu dažytoju,o staliną–neišsimokslinusiu popu…paksius lakunu buvo..
    o ruta iš viršaus teisingai pasakė.

  29. pilius

    nu… labai smagu čia :)

  30. Gintas

    Na, kas dėl prigimtinės moters teisės gimdyt ir turėt vaikų, tai prezidentės atveju tas dalykas išlindo kai puolė gint Venckienės. Nė viena padori mama, auginanti savo vaikus (o netgi ir tėtis), taip nebūtų elgęsi. Gi labai gražu po to man buvo, kai tie patys patvoriniai prie prezidentūros asfaltą margino:)
    Panašūs variantai būna ir su katalikų kunigais, katrie aiškina apie šeimą, vaikus, o patys kakučio vaikui nėra nuo šiknos plovę ir pampersų keitę.
    Tai gal tik ši smulkmena užkliuvo.
    O Šimonytei- respektuks:)

  31. VN

    Sakyciau Simonyte laisvai gali rasyti i protokolus, jei ka. Respect

  32. GUESSWHO

    Čia tai bent. Pati Šimonytė parašė.

    Graži diena.

  33. GUESSWHO

    Visiškai sutinku dėl Uspaskio vadinimo svarščiku, nors pats šiuo atžvilgiu griešijau, tiek čia, tiek privačiai referuodamas į jį kaip į svarščiką. Ir savaime suprantame, kad su menkinimo konotacija, bet taip sakiau in the heat of the moment, taip sakant, po pirmojo rinkimų turo rezultatų, kurie buvo “eik tu nachuj, čia jūs rimtai?” ir man buvo dėl to labai nelinksma.

  34. Qwerty

    Gal vienas tūpesnių Andriaus rašinėlių

  35. ibrahim

    Liudnai pagalvojau, kada turesim bent kelis tokius ministrus kaip I.Šimonytė. Po 10 -20 m? Sklidinus išmanymo, gyvenimo džiazo, humoro, jaunatviskus, savikritiskus, be patologišku partiniu priklausomybiu, nesusitapatinusius su postais. Po 10 -20 m? o šiandėj (taip sako toks būsimas ministeris mauzuronis)- visiška žopa. ir proošvaisčių nematyt.

  36. Mantas

    Man I.Šimonytė labiau už bet kurį jauną Lietuvos politiką simbolizuoja naują, pažangią, europietišką, išsilavinusią, first-world Lietuvą. Esu jaunas ir man gėda, kad į valdžią sugrįžta ta senoji, machinuojanti, kombinuojanti, rusiškus interesus ginanti prisiplakėlių valdžia. Bet aš manau, kad jiems greitai ateis galas anksčiau ar vėliau. Viskas bus gerai!

  37. Linas

    Vai tai tai, gerbiamas (real) Andriau! Bravo. Kaip aš norėčiau taip mokėti rašyti…
    P.S. Tai pirmas mano komentaras, nors jau skaitau oi kaip senokai viską – LRyto stulpelį, Protokolus, Zasis. (Vienas iš topų, mano galva, buvo apie Salomėją.) Tiesiog nekomentuoju. Turbūt ir toliau laikysiuos savo tradicijos. Kaip kažkas (išsilavinimo spragos:) sakė: “gali nerašyti – nerašyk”. Čia aš apie save.

    O pačiam dar kartą bravo!

  38. Gal ir viskas gerai su Šimonyte, nors nemėgstu panegerikos, bet kodėl tiek brangiai buvo skolinamasi?

    • baekjo

      Gal galėjai paskolinti pigiau?

    • Ingrida Šimonytė

      O už kiek reiktų, kad sakytumėt, jog “pigiai”? Už neigiamas, kaip Vokietija? Mūsų skolos kaina yra elementari bazinės kainos ir rizikos priedo suma. Skolinamasi buvo “brangiai” tol, kol rizika buvo įkainojama brangiai (2008 gale-2009 pradžion nuo 800 iki 1000 bazinių punktų). Deficitas net p visų mažinimų siekė beveik 10 pro. BVP, ūkis krito dviženkliai skaičiais. Rizika buvo įkainojama brangiai tol, kol investuotojai netikėjo, kad “vidinė devalvacija” apskritai yra įmanoma. Iki šiol rimtą krizę berods atlaikė vienintelė Hong Kongo valiutų valdyba, kiti režimai fail’ino. Visi kaip užsikirtę 2009 metais sakė – visi Baltic’ai devalvuos, nes to, ką jie čia bando padaryti, padaryti neįmanoma. Tas įsitikinimas dingo, kai eksportas ėmė atsigauti, o vėliau ir ūkis augti. Skolinimosi kaina irgi mažėjo atitinkamai, nes mažėjo ne tik rizika, bet mažėjant deficitui ir pats skolinimosi poreikis.
      Investuotojų sentimentas yra labai efemeriškas dalykas ir labai sunku pagauti kaip nuo beveik “no risk” kokiais 2006 Lietuva tapo high risk 2008 pradžioj. Ir kaip pastaruoju metu tapo beveik saldainiu, news duoda reasonable yeald’ą, nors aišku, kad bankrutuoti neketina – visiems norintiems vokiečių ir kitų safe-haven’ų obligacijų jau nepakanka.
      O jeigu jūs čia apie TVF, kur duoda “greitai ir pigiai”, tai iliuzija gera, bet neteisinga. Jeigu Lietuvoje 2008 m. gale būtų apsivožęs koks bankas, būtume baigę TVFe be jokių kalbų – niekas kitas tuo metu tiesiog neskolino. Todėl Latvija neturėjo jokios kitos išeities- didelis Parex’as ėjo dugnan būtent tada. Dabar į rezultatus galima žiūrėti kaip į saldainį, bet procesas buvo sunkus ir kupinas įtampų (ypač 2009-2010). Galiausiai, nors deficito rodikliai ten tokie, kad man, kaip kasininkei :), pavydu, kiti rodikliai – kad ir nedarbo- prastesni nei mūsų ir ūkis pradėjo augti vėliau. O taip yra todėl, kad Lietuva, mažiau intensyviai konsoliduodama ir mažindama deficitą lėčiau, nes neturėjo TVF spaudimo, turėjo galimybes išlaikyti ir daugiau užimtumo bei vartojimo. Yra tokių “keinsistų”, kurie sako, kad Lietuvoje nebuvo jokio fiskalinio stimulo ir todėl ūkis žlugo. Tikri pankai.. 10, vėliau – 7, 5 procentų BVP deficitas yra tikrų tikriausias “stimulas” ir “darbavietos”, nes jeigu išlaidos būtų grįžę į ten, kur grįžo pajamos, išlaidos būtų nukirptos dar 30 procentų nuo to lygio, kur jos nukirptos buvo. Poveikis užimtumui ir paklausai būtų buvęs irgi atitinkamas.
      Apibendrinant, visa tai ir sunku, ir paprasta vienu metu. Gal todėl ir kliedėsių tuo klausimu netrūksta.

    • mustangas

      Jei Tamstos klausimas kiekybinis malonėkite pateikti skaičius su kuriais nesutinkate. Aš asmeniškai nepatenkintas gal kokiais 50 bazinių punktų (bp, bipsų), nors prie rinkos subjektyvistinių kokių 200 bp aš atrodyčiau kaip ieškantis sliekų asfalte. Pirmiausia, Lietuva dėl savo mažumo visada bus padidintos rizikos šalimi ir už tiek kiek Vokietija mums niekas neskolins. Tačiau minimizuoti tą skirtumą rezervų yra:
      Iš esmės mes perkame pinigus ir jei perkame nuolat ir sumokame laiku, iš nuolatinių pardavėjų galima tikėtis nuolaidų (spėju Prezidentė ne tik dujų vyko į Katarą). Aš neturėjau iliuzijų, kad Kirkilas ir jo FM’as buvo paruošęs specialiai struktūrizuotų paskolinių instrumentų emisijas krizės atveju. Nuoširdžiai tikiuosi, kad dabar tas jau yra padaryta. Jei Lietuva sugebėtų veikti lanksčiau ir būti “pro active”, tie out of the box 800-1000 bp panašiomis sąlygomis galėtų susitraukti iki 600-750 bp.
      Aš buvau maloniai nustebintas vietinių taupymo lakštų platinimo sistema. Veikia tikrai gerai.

  39. norėčiau žinoti, kas mokino I. Šimonytę. Tokia neapykanta aritmetinėms ir loginėms klaidoms – gero pedagogo darbo rezultatas. Nesvarbu, kokių mokslų, net humanitarai tokie papuola.

  40. Sveiki ponas Andriau,

    Perskaičiau Jūsų straipsnį (dabar įdėmiai perskaitysiu galimai gerbiamos Ingridos Šimonytės komentarus)

    Kelios trumpos pastabos:
    Citata:” Naktinis yra akcentuojamas tik todėl, kad prie reformos būtų pridėta neigiama konotacija, lyg ir užsimenant, koks kvailas, neišsimiegojęs, neišnešiotas tas sprendimas buvo”.
    Visiškai aišku, kad sprendimai buvo kvaili, neišnešioti, priimti miegant. “Naktinė” yra literatūrinis apibūdinimas. tarp mokesčių specialistų kalbama apie “kubiliaus” arba “statistiko šemėtos” mokesčių reformą.

    Mes perspėjome apie totalinių nesąmonių priėmimo pasekmes bei paminėjome keletą idiotiškų sprendimų pasekmių iškart po priimtų sprendimų:
    http://nbasociacija.lt/wiki/doku.php?id=savaitele_nr._2009_2_2009.01.05-2009.01.11

    Keletas faktų
    1) iš asmeninių pokalbių su klientais 2009 metų pradžioje ( esu ir samdomas darbuotojas, ne tik užsiimu visuomenine veikla):
    Mars Inc, Philip Morris ir kelios kitos žinomos kompanijos visame pasaulyje draudžia darbuotojus sveikatos draudimu papildomai: kad nereikėtų stumdytis poliklinikoje, įmonė moka 100-500 Lt kas mėn. draudimo įmokų gydymo paslaugom, tuos pinigus darbuotojai gali išleisti privačiose gydymo įstaigose ( sąskaitas apmoka draudimo kompanija).
    Taigi, staiga, likus 8 dienom iki 2009 metų, įstatymai buvo pakeisti, ir nuo įmokėtų sveikatos draudimo sumų tapo privaloma mokėti ….6% sveikatos draudimo mokestį.
    Šioms įmonėm Lietuvoje idiotiški mokesčiai išaugo 150 000- 500 000 .

    2) 2009 metai įsigalioję įstatymai smulkiausiems verslininkams ( IĮ savininkams, individualią veiklą vykdantiems, patentus turinčius) numatė mokėti minimalius- 3600 Lt/ metai mokesčius. T.y mokesčių grindys- uždirbai 100, 500 ar 5000 Lt per metus (pvz butą nuomoji), minimali mokesčių suma – 3600 Lt.

    3) Dar vienas visiškai kvailų mokesčių keitimų pvz. – sveikatos draudimo mokesčiai nuo dividendų – nesvarbu, Lietuvos ar užsienio gyventojas-akcininkas (kuris gal niekada net nebuvo Lietuvoje). Draudimas …už nieką….

    Dar keli faktai:
    http://www.nbasociacija.lt/wiki/doku.php?id=savaitele_nr._2010_13_2010.03.22-2010.03.28

    Už 2009 metus 223 000 piliečių liko skolingi biudžetui, nors mokesčiai buvo mokami tvarkingai.

    Jeigu Jums įdomu sužinoti, kokias dar neigiamas pasekmes turėjo apspangusių nuo nemiegotos nakties vyriausybės narių ir parlamentarų sprendimai ir praplėsti savo žinias
    dėl įvykdytos 2009 mokesčių reformos, rasiu laiko ir galimybių su Jumis padiskutuoti. Ir paaiškinti.

    Gerų Jums darbų

    Nacionalinė Buhalterių Asociacija

Komentuoti

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: